صحابه
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

سپاه صحابه؛ تشکیلاتی برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران


 اعظم طارق رهبر مقتول سپاه صحابه

این گروه، یکى از اهداف مهم خود را مبارزه با عزادارى امام حسین ـ علیه السلام ـ و در واقع، تخطئه قیام آن حضرت مى‌دانستند. مجلّه «خلافت راشده» در سال‌هاى انتشار خود، بارها این خواسته را مطرح کرده و از دولت پاکستان خواسته است به همراه برچیدن همه امامزاده‌هاى شیعه و حسینیّه‌ها، از برگزارى مراسم عزادارى عاشورا در همه مدارس و دانشگاه‌ها جلوگیرى شود.
سپاه صحابه، یکی از گروه‌های تروریستی است که هر چند منشأ پاکستانی دارد، عمده حمایت‌هایش را از افغانستان می‌گیرد.

 سپاه صحابه در اوایل دهه 1980 توسّط یک روحانى سنّى به نام «مولانا حق نواز جهنگوى» تأسیس شد؛ راه‌اندازی این گروه، مصادف با سال‌هاى نخست انقلاب اسلامى در ایران و علّت پایه‌ریزى آن، این بود که از تأثیرگذارى انقلاب اسلامى ایران بر مردم پاکستان جلوگیرى شود.

بنابراین گزارش، این گروه یکى از اهداف مهم خود را مبارزه با عزادارى امام حسین ـ علیه‌السلام ـ و در واقع تخطئه قیام آن حضرت مى‌دانست. البته مجلّه «خلافت راشده» در سال‌هاى انتشار خود، بارها این خواسته را مطرح کرده و از دولت پاکستان خواسته است با برچیدن همه امامزاده‌هاى شیعه و حسینیّه‌ها، از برگزارى مراسم عزادارى عاشورا در همه مدارس و دانشگاه‌ها جلوگیرى شود؛ که البتّه این تقاضا هیچ گاه از سوی دولت پاکستان پذیرفته نشد.


از دیگر اهداف این گروه، مبارزه با گروهى شیعى به نام «تحریک جعفرى» ـ که در سال 1979 در پاکستان تأسیس شده ـ و همچنین مبارزه با آنچه خطرات احتمالى شیعیان می نامند و ترس از رشد قدرت نظامى، سیاسى و مذهبى آنان در منطقه بوده است.

گروه «سپاه صحابه» افزون بر حملات خود ضدّ شیعیان، ایرانیان مقیم پاکستان را آماج تهاجم خود قرار دادند، به این بهانه که آنان از ناحیه حکومت شیعى در ایران حمایت مى‌شوند و بنابراین، باید از میان برداشته شوند.

این گروه در کشورهاى خارجى نیز مراکزى براى فعّالیّت خود دایر کرده‌اند؛ کشورهایى چون امارات متّحده عربى، عربستان سعودى، بنگلادش، کانادا.

این گزارش می‌افزاید: «مولانا جهنگوى» در سال 1990 به قتل رسید و پس از او، «مولانا اعظم طارق»، مسئولیّت این گروه را به عهده گرفت. «اعظم طارق» نیز متّهم شد که نزدیک 103 مورد، رهبرى ترور مقامات شیعیان را به عهده داشته است.


 

صحنه ای از جنایات سپاه صحابه که توسط این گروه منتشر شده

این گروه در سال 2002 از سوی پرویز مشرف، رییس‌جمهوری پاکستان به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شد و به دنبال آن، دولت پاکستان، گروه سپاه صحابه را مورد حمله قرار داد و افراد بسیارى را دستگیر کرد. پس از ‌پاشیدگی سپاه صحابه، «اعظم طارق»، رهبر آن گروه، فعّالیّت خود را با نام جدیدى به نام «ملّت اسلامیّه» آغاز کرد و مبالغ هنگفتى از ناحیه هواداران خارجى خود به دست آورد.

در پانزدهم نوامبر 2003 دولت پاکستان این گروه را نیز ممنوع اعلام و اعضاى اصلى آن را دستگیر و حساب بانکى آنها را مصادره کرد و محلّ اجتماعات ایشان را در خانه‌ها، مساجد و دیگر اماکن مورد حمله قرار داد. در این باره، دولت پاکستان براى این که جلوى فعّالیّت دیگرى از این گروه را در قالب اسمى جدید گرفته باشد، نزدیک ششصد نفر از دستگیرشدگان را به پرداخت وجه ضمانت 100000 روپیه ای محکوم کرد.


 

صحنه از بمب گذاری تروریست های صحابه در پاکستان

از سویی، در اوایل اکتبر 2001 «اعظم طارق» نیز دستگیر شد. او همچنان که در حبس بود، در انتخابات دهم اکتبر 2001 شرکت کرده و رأى لازم را به دست آورده و به عنوان عضوى مستقل در مجلس فدرال ایالت پنجاب برگزیده و در نتیجه در سی‌ام اکتبر از زندان آزاد شد.

او چند ماه پس از آزادى، شروع به حمایت از دولت منتخب «ظفرالله خان جمالى» کرد و در نتیجه، همچنان به حرکات افراطى خود علیه شیعیان ادامه داد؛ و سرانجام در ششم اکتبر سال 2003 به قتل رسید. این در حالی بود که منبع درآمد این گروه، گاه از ناحیه سنّى‌هاى افراطى و ثروتمندى که در عربستان سعودى و خلیج فارس بودند، تأمین مى‌شد و گاه فرقه‌هاى متعصّب داخلى مانند گروه «جماعت اسلامى» و گروه «جماعت علماى اسلامى» و دیگر گروه‌هاى همسو در سایر کشور‌ها نیز به آنان یاری می‌رساندند.


نظرات شما عزیزان:

best
ساعت18:10---7 بهمن 1390
سلام
وب بهترین قالب راه اندازه شد!
زود بیا و حتما قالب ما رو ببین و تماشا کن
هم فال هم تماشا


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 7 بهمن 1390برچسب:سباه صحابه,اعظم طارق,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 469
بازدید کل : 186397
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1