بازديدرهبرانقلاب
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

بازديدرهبرانقلاب ازكارخانجات توليدي داروپخش+عکس
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز يكشنبه از كارخانجات توليدي "داروپخش" بازديد كردند.

در سال تولید ملی و در آستانه روز كارگر، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(يكشنبه) با حضور در كارخانجات توليدي داروپخش، از نزديك در جريان آخرين دستاوردهاي توليد دارو در كشور قرار گرفتند و با كارگران نمونه سراسر كشور و جمعي از كارگران واحدهاي صنعتي و توليدي ديدار كردند. 



رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به محل شركت كارخانجات داروپخش، در محل يادمان شهداي كارگر حضور يافتند و با قرائت فاتحه، براي آنان علو درجات مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس در سالن استريل توليد داروهاي تزريقي و قطره حضور يافتند و با مراحل مختلف توليد، كنترل و بسته بندي اين داروها آشنا شدند. 

بخش توليد، كنترل و بسته بندي داروهاي تزريقي و قطره هاي استريل چشمي و بيني شركت توليدي داروپخش در مدت يكسال و به دست متخصصان داخلي طراحي، ساخته و تجهيز شده است.
از جمله داروهاي توليدي در اين بخش، داروي هورمون رشد است كه مراحل توليد آن بسيار پيچيده است و فقط در انحصار چند كشور معدود است. 



امروز همزمان با بازديد رهبر انقلاب اسلامي از كارخانجات توليدي داروپخش، اولين داروي تزريقي اين مجموعه با نام تجاري انوكساپارين ۶۰۰۰، توليد و روانه بازار شد.
در اين ديدار همچنين وزاري بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت گزارشی از اهم فعاليتها ارائه كردند. 

خانم دكتر وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به دستاوردهاي كارخانه هاي توليد دارو با وجود تحريم ها گفت: تحريم ها به عنوان يك فرصت موجب شده است كه متخصصان داخلي با عزم جدي در توليد دارو بويژه داروهاي با فناوريهاي پيشرفته گام بردارند و جمهوري اسلامي ايران به كشور اول در منطقه، در توليد دارو تبديل شده است. 



وي افزود: هم اكنون در كشور ۱۰۰ كارخانه توليد دارو وجود دارد كه ۱۴ كارخانه مربوط به شركتهاي بيولوژيك است. توليد داروهايي كه انحصار آنها در اختيار اروپا و امريكا بود و سرمايه گذاري بر توليد داروهاي گياهي و داروهاي با فناوري نانو و بيوتكنولوژي بخش ديگري از گزارش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بود. 

آقاي شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين ديدار با اشاره به توليد ۸۰۰ قلم محصول و مواد اوليه دارويي در شركت كارخانجات داروپخش گفت: اين كارخانجات ۴۰ درصد محصولات دارويي كشور را تأمين مي كند و محصولات آن به بيش از ۵۰ كشور صادر مي شود.
وي تأكيد كرد قرار است در سالجاري كه سال توليد ملي نامگذاري شده ۷ محصول دارويي با فناوري پيشرفته براي درمان سرطان و MS به بازار عرضه شود. 

آقاي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در سخناني با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: اتمام ۱۸ هزار طرح نيمه تمام، سرمايه گذاري بر طرحهاي اولويت دار، جلوگيري از واردات بي رويه، توسعه صادرات، بهبود فضاي كسب و كار، سرمايه گذاري بر فناوري هاي نوين و بهبود بهره وري از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه در سالجاري است.
در ادامه دكتر نقدي مديرعامل شركت كارخانجات داروپخش گزارشي از توليد داروهاي مختلف در اين شركت و برنامه هاي آينده آن از جمله توليد ماده اولين انسولين در داخل ارائه كرد. 

رهبر انقلاب اسلامي سپس در جمع هزاران نفر از كارگران بخشهاي توليدي و صنعتي حضور يافتند و سخناني بيان كردند. 

مشروح خبر بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع كارگران و تصاوير تكميلي متعاقبا منتشر خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1