تحصن
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

تحصن‌هزاران دختردانشجوی عربستانی به خاک وخون کشيده شد

به گزارش جهان، دانشجويان دانشکده ادبيات دانشگاه "ملک خالد بن عبد العزيز" در اعتراض به يورش نيروهاي امنيتي رژيم سعودي به اين دانشگاه که شهادت يک دانشجوي دختر و مجروح شدن 53 نفر ديگر را درپي داشت، امروز (شنبه) در اين دانشگاه دست به تحصن زدند.

اين در حالي است که دانشجويان دانشگاه دخترانه ملک خالد ديروز اعلام کرده بودند که قصد دارند، در اعتراض به شهادت يکي از همکلاسي‌هاي خود و مجروح شدن ده‌ها دانشجوي ديگر کلاس‌هاي درس را تحريم کنند.

به گزارش مشرق يکي از دانشجويان اين دانشگاه که نخواست نامش فاش شود، در اين‌باره گفت: روز چهارشنبه گذشته نيروهاي امنيتي رژيم سعودي وارد محوطه داشنگاه شده و با استفاده از زور و خشونت و تهديد به ضرب و شتم، از آنها خواست به تحصن خود پايان دهند.

اين دانشجوي دانشگاه ملک خالد مي‌افزايد: هنگامي‌که با مخالفت دانشجويان مواجه شدند اقدام به پاشيدن آب بر روي دانشجويان کردند و سپس با آنها به شدت درگير شدند که در اثر آن يکي از دانشجويان به شهادت رسيد و 53 دانشجوي ديگر مجروح شدند.

علت تحصن دانشجويان دختر دانشکده ادبيات دانشگاه ملک خالد اعتراض به شرايط بهداشتي و آموزشي حاکم بر دانشگاه و به ويژه نحوه برخورد توهين آميز مسؤولان اين دانشکده با دانشجويان بود.

اعتصاب اين دانشجويان از روز دوشنبه گذشته آغاز شده و از آنجا که با بي‌اعتنايي مسؤولان دانشگاه مواجه شده بود تا روز چهارشنبه ادامه داشت که با حمله نيروهاي امنيتي سعودي براي پايان دادن به اين تحصن مواجه شده بود.

پس از اين حادثه مسؤولان داشنگاه دليل عدم پاسخگويي به خواسته‌هاي دانشجويان را فراتر از حد انتظار بودن اين خواسته‌ها بيان کرده بودند.

در اعتراض به اين اقدام نيروهاي امنيتي سعودي روز چهارشنبه هشت هزار دانشجوي عربستاني تظاهرات کردند.













 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:عربستان,ال سعود,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 90
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 399
بازدید کل : 186327
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1