ترورها برنامه اتمی ایران را متوقف نمی کند
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

مقامات اسرائیلی اعلام کردند؛
ترورها برنامه اتمی ایران را متوقف نمی کند
سازمان امنیت اسرائیل نیز ضمن اشاره به توان اتمی ایران تاکید می‌کند که مقامات ایرانی هنوز تصمیمی برای ساخت بمب اتمی نگرفته‌اند.
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سایت دویچه وله آلمان پنجشنبه 19 ژانویه(29 دی) نوشت: «به گفته وزیر دفاع اسرائیل این کشور از یک حمله نظامی به ایران "فاصله بسیار زیادی" دارد. سازمان امنیت اسرائیل نیز ضمن اشاره به توان اتمی ایران تاکید می‌کند که مقامات ایرانی هنوز تصمیمی برای ساخت بمب اتمی نگرفته‌اند.»
ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل در روز چهارشنبه (18 ژانویه/28 دی) اعلام کرد که اسرائیل از تصمیم حمله به ایران "فاصله بسیار زیادی" دارد. باراک این سخنان را در رادیو ارتش اسرائیل در آستانه سفر مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به این کشور ابراز کرد.
بر اساس خبر رسیده "ژنرال دمپسی" در سفر خود ماموریت دارد که مقامات اسرائیلی را از یک حمله نظامی زودرس به ایران منصرف کند.
روزنامه هاآرتص در روز چهارشنبه (18 ژانویه/28 دی) از قول سازمان امنیت اسرائیل نوشت که ایران هنوز تصمیمی برای ساخت بمب اتمی نگرفته است. ظاهراَ آخرین ارزیابی سازمان امنیت اسرائیل رسماَ در خلال سفر مارتین دمپسی به این کشور منتشر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، سازمان امنیت اسرائیل از افزایش توان اتمی ایران اطمینان دارد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که تحریم‌های کنونی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران آن قدر سخت نیستند که مقا‌م‌های ایرانی را مجبور به توقف برنامه‌ی اتمی این کشور کنند.
گرچه تحریم‌های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی تشدید شده‌اند، ولی اسرائیل نسبت به تأثیر آن‌ها تردید دارد. از نظر رهبری اسرائیل فقط تحریم سختگیرانه علیه صنعت نفت و بانک مرکزی ایران است که می‌تواند تأثیرگذار باشد.
نتانیاهو در اینباره گفت: «تا زمانی که تحریم‌های واقعی و مؤثر علیه صنعت نفت ایران و بانک مرکزی عملی نشوند، تأثیری بر برنامه‌ی هسته‌ای ایران نخواهند گذارد.»
اما کارشناسان دلیل اصلی به تعویق انداختن مانور نظامی مشترک دو کشور را فاصله‌گیری آمریکا از سیاست‌های تهاجمی اسرائیل ارزیابی می‌کنند. آمریکا مایل است که منتظر نتایج تحریم‌ها بماند.
خبرگزاری بین‌المللی (IPS) در گزارشی می‌نویسد: «برخی کارشناسان حمله نظامی اسرائیل به ایران پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را محتمل نمی‌دانند. بنا بر این گزارش، سازمان امنیت اسرائیل به خوبی آگاه است که کشته‌شدن شماری از کارشناسان اتمی ایران نمی‌تواند برنامه اتمی جمهوری اسلامی را کند یا متوقف کند، «اما این ترورها می‌تواند به تنش میان جمهوری اسلامی و ایالت متحده بیش از پیش دامن زنند.»
هرگونه مقابله به مثل از سوی ایران می‌تواند «جرقه‌ای برای شعله‌ور کردن نزاعی بزرگ» در منطقه باشد. این تحلیل به خبری استناد می‌کند که ماموران موساد در لباس ماموران امنیتی آمریکا در سال‌های گذشته در صدد ارتباط با گروه جندالله در بلوچستان ایران بوده‌اند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:انرژی هسته ای ایران,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 174
بازدید دیروز : 83
بازدید هفته : 346
بازدید ماه : 655
بازدید کل : 186583
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1