ستاره داوود
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

 

 

.

 
 


 

 

عکس ارسالی این دوست من رو یاد عکسی انداخت که خودم چند ماه پیش از اون در حوالی مشهد گرفته بودم . 

 

.  

 

 

.

 

 

. 

 

جالب اینجاست که طرح اول جمله ی مقدس "لا اله الا الله" را در خودش جای داده و طرح دوم (طرح پشت کامیون) کلمه ی مقدس "الله" !

 

 

 

 

 

.

 

ابتدا میخواستم این دوتصویر را در یک مقاله و در کنار چند نماد الحادی دیگر قرار بدهم ، اما وجود این کلمات مقدس باعث شد که در مورد این علامت تحقیق بیشتری انجام بدهم .

 

در یکی ازوبلاگها به مطلبی برخوردم با عنوان "نمادهای شیطانی در مقبره ی شیخ حیدر مشکین شهر"  

 

.

 

تصاویر مطلب مذکور :  

 

 

  

 

البته واضح است که این نشان بطور دقیق ستاره ی داوود نیست و از دو مثلث تشکیل نشده . اما یادآور ستاره ی شش پر است .

 

.

 

هر چه بیشتر در این جستجو کردم بیشتر به چنین کشفیات به اصطلاح ماسو نی ای در وبلاگها برخوردم! حتی در یکی از وبلاگها عکسهایی از اشکالی شبیه به ستاره ی شش پر در یکی از اماکن بسیار بسیار مقدس موجود بود که لازم ندیدم اون تصاویر رو در این مطلب قرار بدم .

 

.

 

اما منشاء ستاره ی پنج پر کجاست و نماد چیست؟

 


 

ستاره ی شش پر تشکیل شده از تلفیق دو مثلث متساوی الاضلاع . از این نماد با نامهایی همچون هگزاگرام ، ستاره داوود ، مهر سلیمان و نگین سلیمان هم یاد میشود . ضمن این که همه ی ما این نماد را بیش از همه در پرچم رژیم نامشروع اسرائیل دیده ایم :

 

 

 

آیا این نماد به قوم یهود تعلق داره و یا این که نمادی جعلیست؟

 

.

 

اما در بین علمای یهود هم درباره ی جعلی بودن یا نبودن این نشان اختلاف هست :

 

"بر طبق نظر برخی علمای تورات ستاره شش گوشه دارد که نشان از شش روز هفته دارد. مرکز ستاره را نماد روز هفتم می دانند که روز استراحت است.این معنا به نوعی همان جامعیت و تقدس عدد هفت است. اما برخی دیگربر این باور هستند که این نشان داوود پیغمبر نیست

 

 

 

 

 

جالبتر اینکه :

 

برخی از گروههای سنتی یهودی بجای این نشان که آن را بدعت می خوانند، از نشان سنتی یهود، منوره [Menorah] استفاده می کنند . منوره همان شمعدان هفت شاخه ی معروف یهودیان است که بیشتر در فیلمهای تاریخی مربوط به آنها مشاهده میشود تا مکانهای مقدس یهودیان :

 

 

 

 

اما چه شد که قوم یهود دو نماد برای خودش انتخاب کرد؟ و آیا این دو نماد (منوره و هگزاگرام) از ابتدا بصورت همزمان به عنوان نماد این قوم کاربرد داشتند؟!

 

برخی یهودیان ستاره داوود را سپر حضرت داوود می دانند ، اما جالبه که طبق اسناد تاریخی برخی شکل گیری این ستاره را از قرن 6 – 7 میلادی میدانند که بر اساس عرفان یهود (کابالا) دارای ارزش های متفاوتی ست .

 

در جایی دیگر هم به این مطلب برخوردم :

 

" در حقیقت اصل آن (ستاره ی شش پر) مصری است. اولین بار شوالیه های معبد آن را در تزیین دیوار کلیساها به کار بردند، چون آنها اولین کسانی بودند که در اورشلیم به حقایق مهمی دربارة مسیحیت دست یافتند. بعد از ازمیان رفتن معبدیان این نشان در کنیسه ها (عبادتگاه های یهودیان) به کار رفت"

 

.

 

ضمن این که در مقاله ی معروف و مهم سایت "وعده ی صادق" (مقاله ی فراماسونری دجال آخرو زمان) که خوندش رو به همه ی کسانی که تا الآن مطالعه اش نکرده اند توصیه میکنم به موارد مهمی در این خصوص اشاره شده است :

 

 

 

 

 

.

 

یک از نشانه های اهمیت این نماد برای شیطان پرستان اشاره به آن در تصویر معروف "بافومت" است .

 

 

 

.

 

اما آیا این نشان  از آیین یهود به دیگر ادیان و حتی شیطان پرستی وارد شده؟

 

جواب این سوال را هم در یکی دیگر از منابع پیدا کردم:

 

"به هنگام شرح این ستاره شش گوشه باید در نظر گرفت که همین نماد با عناوین دیگر در تاریخ بشر بارها و بارها دیده شده است و حتی در دوران پیش از تاریخ نیز ردپاهایی از آن به چشم می خورد.به جز در یهودیت، این نشان در ادیان و عقاید بسیاری مانند مسیحیت، زرتشتی، هندو، بودایی، اسلام کاربرد داشته است . گمان می رود که این نشان برای اولین بار توسط ادیان شرقی و بخصوص در دین هندو استفاده شده باشد . در این دین، این ستاره نشان تعادل فکر و توازن بین خدا و انسان است. ضمن این که این نشانه مانند سایر نشانه های ادیان ریشه اجتماعی دارد نه دینی."

 

 

 

.

 

 

 

این نشان در ابتدا متعلق به کدام کشور و ملت بوده ؟

 


 

پاسخ دادن با این سوال با توجه به این که در بسیاری از ادیان و کشور ها میتوان ردی از آن پیدا کرد بسیار دشوار است  . برخی این نماد او نمادی کاملاً ایرانی میدانند و حتی ادعا میکنند "این نماد کاملا ایرانی است و متعلق به ایران باستان میباشد."

 

برخی دیگر هم نظر متفاوتی دارن و معتقدند که "ستاره داوود یک افسانه دروغ صهیونیستی است و در اصل یک شکل مورد استفاده عربی بوده است که توسط یهودیان به سرقت رفته است"

 

وجه مشترک این دوگروه این است که هردو این نماد رو غیر یهودی میدونن و برخلاف یهودیان برای اثبات ادعایشان از مدارک تاریخی معتبر استفاده میکنند :

 

 

 

.  

 

به قسمت بالایی سکه توجه کنید :

 

 

 

.

 

اما در نهایت نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (آیت الله خامنه ای) در خصوص این نماد : 

 

صهیونیستها هر نقطه‏ى دنیا كه خواستند یك ساختمانى بسازند ، آن علامت نحس ستاره‏ى داوود را سعى كردند یكـجورى رویش تثبیت كنند . كار ســیاسى‏شان اینجورى است. ما مسلمانها نشانه‏هاى اسلامى و مهندسى اسلامى را باید در همه‏ى كارهایمان ، از جمله در باب مهندسى بایستى مراعات كنیم. "از بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز"  

 

.

 

نتیجه :

 


 

بحث درباره ی تاریخچه ی پدید آمدن و صاحبان اصلی این نماد بحث مفصلیست و در رابطه با آن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد . اما تمامی نظریه ها در یک نقطه اشتراک دارند و آنهم این که این نماد تا چند قرن پیش ربطی به دین یهود نداشته و پیش از آن مورد استفاده ی بسیاری از ادیان دیگر بوده غیر از یهودیت . حتی با توجه به مدارک موجود نام "ستاره ی داوود" برای ستاره ی شش پر هم میتواند جعلی باشه!

 

باید توجه داشت که بسیاری از نمادها در گذر زمان معنا و ارزش اولیه ی خود را از دست میدهند و یا این که معنا و مفهوم دیگری پیدا میکنند . ستاره ی شش پر هم یکی از همان نمادهاست . نمونه های مشابه زیادی در تاریخ وجو دارند . برای نمونه نماد صلیب شکسته که بعد از جنگ جهانی دوم به نماد فاشیسم و آلمان هیتلری تبدیل شد :

 

 

 

.

 

نتیجه نهایی این مطلب این است که با وجود این که در حال حاضر از نماد ستاره ی شش پر به عنوان نمادی نحس یاد میشود اما باید توجه داشته باشیم که درگذشه این نماد حتی اگر دراسلام و ایران نمادی مقدس هم نبوده ، نمادی پر کاربرد در طراحی و معماری بوده و وجود آن در بسیاری از اماکن تاریخی و حتی صنایع دستی ما معنایی غیر از معنایی دارد که امروز میتواند داشته باشد .

 

 

 

 

.

 

با امید این که از این پس شاهد به کاربردن این نماد [در حال حاضر] نحس در طراحی ها و معماری ها ، آنهم به بهانه ی الهام گرفتن از معماری اصیل نباشیم .

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:ستاره داوود,ستاره نحس,فراماسونري,,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 163
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 334
بازدید ماه : 643
بازدید کل : 186571
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1